divendres, 20 de gener del 2012

Carles Lalueza, entrevistat

El genetista català més famós al servei de la doble hèlix neandertal rep molta atenció gràcies als seus projectes de recuperació d'ADN antic: els neandertals i Lluís XVI són de moment els seus conillets d'índies que hauran de respondre totes les preguntes que en Carles vulgui.



El vídeo (feu clic aquí) és de poc més de 8 minuts i encara no l'he vist tot (l'havia carregat del tot, però per un error desconegut en fer clic al play se m'ha tornat a carregar des de 0).
De moment no sembla pas que en Carles ens hagi de donar cap novetat, per tant en definitiva podríem considerar que l'entrevista és, respecte les que s'han anat fent des del 7 de maig de 2010 "més del mateix". Que està repetida, vaja.

Si es fan tant documentals repetits deu ser perquè a la gent li interessa el tema. Sí, és aquesta la sensació que tinc: em pensava que era jo l'obsessionada, però cada cop més, em trobo gent aliena a l'antropologia que diu que li agraden els neandertals. Específicament els neandertals, i no pas els Anteke, ni els Erectus, ni els Heide.... sinó els neandertals. Per què? Si no n'han vist mai cap! Hi deuen haver contribuït les pel·lícules Aki-Ao, a la popularitat neandertal?

Tornant al documental: efectivament, veig que no es diu gran cosa de nou. Me n'oblidava: acompanyant en Carles hi surt una reconstrucció d'un neandertal enfurismat al qual sembla que li hagi passat la corrent. També es fan alguns comentaris dels habitants de la Sima, aquells avantpassats-espècie germana dels neander.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada