dilluns, 31 de maig del 2010

Dance of the tiger, Björn Kurtén


Un altre llibre que tracta de neandertals i l'Encontre! El vaig descobrir gràcies als comentaris referents al genoma neandertal.
El llibre en qüestió és de principis dels '80, i té com a protagonista... un híbrid! No cal que digui de quines espècies, però com que m'agrada tant poc la paraula "híbrid", que tothom fa servir per descriure els descendents de neandertals i moderns, la canviaré per fosquet. Em sembla molt més acurada, perquè com que els moderns provenien d'Àfrica, devien tenir la pell ben fosca, mentre que els neander tots sabem eren de pell clara i fins i tot n'hi havia de pèl-roigs, com es va encarregar de demostrar en Lalueza l'any 2007, de manera que els fills amb un pare fosc i l'altre clar, solen sortir una mica més fosquets del que seria esperable per un neandertal.
La trama es veu que segueix una mica el camí de la famosa quintiologia de l'Auel, i a més a més va ser escrita per aquest tal Björn, un reconegut paleoantropòleg que va tenir molt de temps per pensar l'argument mentre feia anar el pic i la pala.
Espero que el nostre fosquet protagonista sigui una mica més original que els protes de la guerre de feu, o que l'Ao, que no van arribar més enllà de ser unes simples joguines sexuals que els guionistes feien ajupir davant les càmeres com si fóssin nines imflables de fabricació japonesa.
El millor de tot és que d'entrada, no cal que us desplaceu fins la llibreria, ni que compreu el Tiger, sinó que si no sou massa primmirats i enteneu una mica l'anglès en podreu llegir més del 90% asseguts còmodament al seient del vostre ordinador fent un clic aquí:
Dance of the Tiger

El google llibres, quin invent més meravellós! Tinc ganes de començar ara mateix a llegir-me'l, però NO PUC, perquè tinc EXAMEEEEEEEENNNNSSS i amb tant de genoma neandertal no faig reeees, a més a més tinc en llista d'espera El sexe social de l'Eudald i tota la quintilogia de l'Auel, AAAGHGHGHGH m'estic estressant de mala manera, maleïts examens, m'haig de posar les piles o sinó aquest estiu enlloc de llegir clàssics neandertalians encara m'hauré de memoritzar tot el temari de 3r-4t curs de dret NOOOOOOOO seria horrible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada