dimecres, 17 de març del 2010

L'Arsuaga ha parlat: "vull un neandertal"


Juan Luis Arsuaga és un antropòleg expert en neandertals i expertíssim en homo antecessors, i el segon a la meva llista d'antropòlegs preferits, després d'en Hawks.
És el professor d'universitat que sempre he somiat poder assistir a només una de les seves classes sobre el temari neandertal, però què hi farem, m'hi hauré de posar fulles.
L'Arsuaga ara ronda per Galícia, cercant la pista d'aquells apassionants i misteriosos homínids, i les incògnites que envolten la seva extinció. Algun periodista molt llest i tenaç ha aconseguit apropar-s'hi i robar-li uns quants minuts de temps del torn de descans, per fer-li 4 preguntes més vistes que l'anar a peu, però no pas per això menys interessants.
Aquest cop, el periodista s'ha centrat en Atapuerca (el tema estrella de l'Arsuaga) i en les teories de l'orígen de l'home, i no tant en els neandertals ni l'interbreeding amb els moderns provinents del continent Africà. Les seves paraules, com sempre, commovedores, demostren la seva gran passió per aquesta disciplina, passió que sobrepassa allò físic i s'endinsa dins l'espiritualitat més elevada.
M'he llegit tota l'entrevista, publicada al Xornal, i quan he arribat al final, el cor m'ha fet un salt tant bon punt he topat amb la paraula retirar-se. QUÈ? NO, NO POT SER. Es retira?? Això és una GRAN pèrdua, de valor incalculable pel món de l'antropologia, i m'atreveixo a dir per tota la humanitat. I encara m'he entristit més quan ell ha confessat el desig que vol veure complert abans de posar punt i final a la seva estimada feina a la serra d'Atapuerca: un neandertal no estaría mal. Me hace ilusión.

Ho veieu? Té el do de fer arribar les seves paraules als nostres cors. Jo espero que si no es pot evitar l'inevitable, almenys que no pari de publicar llibres i participar en entrevistes, encara que les preguntes siguin pesades i més repetides que la tecnologia musteriana.

Font (entrevista sencera):
http://www.xornal.com/artigo/2010/02/26/sociedad/quiero-neandertal/2010022623411501444.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada